måndag 5 augusti 2013

Hejpa

Jag vet att det var längesen jag skrev nu. Men jag har helt enkelt haft bättre saker för mig! :)

Jag har fortfarande semester och njuter in i det minsta. Jag och min korv har hunnit med en långresa till Smålands skogar, Skånes Österlen och västkustens Orust och Lysekil! Vi har även varit på Kolmården med fina vänner, och så har jag även varit med Eskilstunas skyttemusikkår till Riga. Mycket har hunnits med och mer ska det bli innan semestern är slut. Idag har vi fiskat mört och lagt i kräftburar. I morgonbitti ska grabbarna kolla om det blivit några, och isåfall så blir det kräftskiva på antingen onsdag eller fredag (tror jag). 

I morgonkväll börjar repen för Lyran i Köping, ska bli kul :) sen är det rep med skyttarna på torsdag och konsert med skyttarna i Näshulta på lördag. Och på lördagskvällen ska jag och min favorit på gyllene tider. Att göra så mycket som möjligt på semestern är verkligen min och Tobias melodi! Därför jag inte skrivit, och inte varit närvarande på ett tag. 

På måndag ska jag börja lägga upp arbetet för min och Elins C-uppsats, (hade jag tänkt). Och sen torsdag nästa vecka börjar allvaret igen. Jobbet kallar, mjukstartar med två arbetsdagar sen helg! :) gjorde så förra året också, så känns som att det kan bli en fin tradition. Efter att man varit ledig så länge så är det faktiskt ganska tufft att starta med en femdagarsvecka ;) två dagar är helt lagom! :)

Vi får hoppas på kräftor nu då! Hejpa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar