fredag 12 oktober 2012

Fiskgryta med apelsin

Detta recept hittade jag i en tidning i personalrummet på jobbet (vet därför inte vart det kommer ifrån), det är egentligen ett GI-recept, men när jag tittade på det så såg jag att jag kan ju faktiskt äta den här rätten. Och OJ vad god den var! Är man en sucker för fisk så är man! ;)

Du behöver:
300g vit fisk
300g lax
salt, peppar
1 rödlök
1 vitlöksklyfta
1msk smör
1 burk tomatkross
1dl grädde
1 fiskbuljong
1dl vatten
1 apelsin - finrivet skal samt saften
200g haricots verts
150g körsbärstomater (går att utesluta eftersom man redan har tomatkross)

Gör så här:
Strimla lök, stek med vitlöken i smöret. Ha sedan i tomatkrossen och grädden, buljong och vatten, apelsinskal + apelsinsaften. Koka upp och salta och peppra. Ha sedan i fisken och haricots verts, låt sjuda i ca 5min (tills fisken är klar). Klyfta upp körsbärstomaterna och lägg i. Dekorera gärna med dillkvistar och apelsinskivor.

Jättegott! Behövdes inget tillbehör. Men vill man ha det så testa "min" salsa till! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar