lördag 13 oktober 2012

Härlig shoppingdag!

Jag har egentligen inte så mycket pengar kvar, men jag tog mig en shoppingtur i alla fall med min fina ex.arbetskamrat Malin! Hon och flera som jag träffade på stan (bland annat min killes bonusbror och hans tjej och sedan min svärmor) sa att jag såg smal och fit ut! Och herregud, jag kan knappt sluta le. Visst, jag har säkert typ 20-30kg kvar tills jag är helt nöjd. Men jag kände mig så jäkla snygg och mitt självförtroende höjdes nog ett snäpp idag! STOLT tjej!

Ikväll kommer Malin över hit till mig och vi ska dricka lite vin och snacka skit. Kommer bli nice. Men innan dess så MÅSTE jag städa, och åååååh nej vad tråkigt det är. Plus att vårt hem ser typ ut som ett bombnedslag just nu. Både jag och min karl har köpt nya saker och inte orkat gå med kartongerna till soprummet. Det är typ kläder överallt för att ja, jag är en slarver när det gäller kläder. Slänger på soffan, fåtöljen och ibland även på golvet och tänker "jag tar det sen", men när "sen" kommer så är det plötsligt värsta superhögen med kläder. Måste bli bättre på det...men sen så bor vi bara på 46kvm, och alla våra kläder får inte plats i garderoben, det måste finnas smutstvätt i tvättkorgen, annars får vi inte igen garderobsdörren! Sad but true. Kollar givetvis på större place, men vi har ännu inte hittat nåt vi båda känner oss nöjda över.

Nog om det, nu ska jag diska sen baka "falsk morotskaka" - recept kommer sen, plus pannacotta. Och kasta sopor, dammsuga, skura, damma (vilken ordning är egentligen bäst att göra allt i? Bäst att damma först och dammsuga sen?)

Här kan jag ju inte sitta, har inte tid med det! NU ska jag sätta igång :) ska försöka lägga ut bild på morotskakan sen också. Smaskens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar