onsdag 31 oktober 2012

Längesen

Hej, jag har inte haft tid att skriva här. Men nu är jag tillbaka :)

Jag har hunnit med att "fira" 5 1/2 år med min fina sambo. Då gick vi ut på Grappa (en restaurang i Eskilstuna), och vi åt ofantligt god mat.

Till förrätt åt jag Mozzarella Caprese - vilket är superenkelt att göra!
Du behöver:
Mozzarella
Tomat
Färsk basilika
olivolja
rödlök

Gör så här:
Du skivar mozzarellan och tomaten, lägg dem varannan ost varannan tomat, strö över finhackad rödlök (inte så mycket, ringla över olivolja och kanske lite salt och peppar. Sen på med hela färska basilikablad! Så himla gott :) jag fick jättegoda oliver till också (solmogna från Italien), annars tycker jag inte om oliver, men dessa var extremt goda faktiskt. Denna förrätt går också jättebra att använda som sallad och tillbehör till nästan vilken maträtt som helst :)

Tobias åt Carpaccio - vilket är rå oxfilé fint skuret i supertunna skivor.

Till varmrätt åt jag Hjortytterfilé med blåbärssås och en supergod sallad (bytte ut rostade rotsaker till sallad). Fick även zucchini, paprika och sparris som var lätt grillade till. Mums!

Tobias åt Älgentrecote med kantarellsås och risotto. Älgen var god, men inte lika mör och fin som hjorten :) aldrig ätit nåt så mört kött!

Det var en kort update!

Jo förresten - har nu bokat en resa till LONDON med min fina vän Malin <3 tjohoo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar