torsdag 25 april 2013

Tillbaka på jobbet

Nu har jag jobbat en dag efter mina tre dagar hemma. Bara i morgon kvar sen helg, ska bli skönt ;) då ska vi ju packa och flyga lite flygplan! Ska bli riktigt härligt...nu längtar jag bra mycket :)

Nu ska jag ställa mig vid spisen som den goda kvinnan jag är och steka fläskkotletter och fixa lite broccoli eller blomkål i ugnen (beror på vad jag har hemma i frysen). Mannen är ute och prövar på fiskelyckan, jag antar att det inte blir nåt (och gädda får han verkligen inte ge mig) så som sagt blir det fläsk och inte fisk idag!

Tummen upp för det och vrid på ugnen till 200 grader, på med en klick smör i med kålen och lite vitlöksklyftor (hela) eventuella kryddor, jag gillar chiliflarn på min kål. Heja det här blir bra.

Måste även äta upp den svindyra gurkan jag köpte igår...visst är det bra med ekologiskt - men 65kr/kg för en gurkjävel är ju rena rama rånet! Det ska väl vara roligt att handla ekologiskt? Det borde väl för fasen vara billigare egentligen! Så man fick bort alla skitbesprutade produkter... Nog klagat! Mot spisen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar