tisdag 23 april 2013

Hemmadag

Hemma idag igen. Inte det roligaste kanske. Men hostar så det känns som om lungorna ska trasas sönder.

Men mår betydligt mycket bättre idag än igår. Så tar nog bara en till hemmadag sen off to work igen :)

Igår var det ju min födelsedag, min älskling kom då hem med dn ny cykel till mig. En jättefin 7-växlad vit damtralla! Den ska jag cykla omkring på till och från jobbet och i sommar. Kanske till och med ta en cykelsemester? :) nu när jag har en så fin cykel menar jag :D

Till födelsedagsmiddag blev det entrecote och rättikagratäng. Supergott, gratängreceptet hittade jag i nya Expressens lchf-bilaga. Men otroligt enkelt. Bara koka rättikan med grädden och kryddorna i ca 15 min sen in i ugnen med lök och osttopping i 15 min på 225 grader. Jag använde purjolök, eftersom jag tycker det är godast och gör så att det smakar mer som potatisgratäng :)

Idag till lunch tog jag bara det som var kvar av gratängen, grillade en kycklingfilé i grillpanna och sen lite avokado. Perfekt och gott!

Jag längtar otroligt mycket till på lördag. För då åker jag och Bissegubben till Prag! I 6 år har vi varit tillsammans och det ska firas! Lääääängtar :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar