onsdag 1 maj 2013

Nu åker vi hem

Vi har haft en fantastisk resa. Vi överlevde både att nästan bli påkörda av en galen segway-kvinna och gasexplosionen nere vid nya stan. Vid explosionen så befann vi oss i gamla stan (ungefär 1-2 km bort) men kände ändå vibrationerna i marken, vi såg fönsterrutorna skallra, och vi hörde en rejäl smäll. Hade explosionen varit igår (tisdag) så hade vi befunnit oss betydligt närmre gatan...

Igår så shoppade vi (eller jag) lite kläder och åt pork knee, alltså fläskknä. Det var typ hela låret på grisen, så otroligt mycket kött, jag åt typ 1/3 och var helt stuffed!

Sen gick vi och köpte ett hänglås, ristade in T + M, gick till den mysiga lilla bron under Karlsbron och satte fast vårt lås (i ett annat lås eftersom låset var lite för litet), kastade i nycklarna tillsammans och kysstes. Det måste ha varit ett av de mest romantiska ögonblick i hela mitt liv. Det pirrade i hela kroppen och jag kände ren och skär lycka! Jag älskar verkligen min Stolle <3

Nu åker vi snart hem. Vi sitter på flygplatsen och väntar på vårt flyg hem till Arlanda.

Prag är fantastiskt! Åk åk åk! Vi funderar redan på att åka tillbaka redan nu i sommar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar