tisdag 25 juni 2013

Bravo!

Känns bra just nu. Jag tänker: hur blir det med min kost om och när jag blir gravid? Lugn kvinna, lugn! Jag äter LCHF såklart, fast med lite mer kolhydrater - bra kolhydrater - alltså typ nötter och rotfrukter! Rent socker tror jag är skadligt för både mig och min framtida bebis i min mage. Ner med blodsockret tjoho!

Bravo till mig själv också när jag gjorde hemmagjorda potatischips på jobbet, de uppskattades av barnen, och alla fick receptet att ta med sig hem. Bravo också att jag inte åt ett endaste flarn! Surt bara att det finns folk som vill "förstöra" och säga: men så lite gör väl inget? Ta nu! Det ser ju konstigt ut om du inte smakar! - Men f o. Nej det kanske inte förstör med så lite just nu, men i långa loppet - om jag fuskar med lite chipsflarn här och där varje dag så kommer det tillslut att eskalera och jag sitter där igen med en chipspåse varje lördag som jag trycker helt själv. Jag vill inte tillbaka dit - och ingen ska kunna få mig till det heller. Närmare trettio kilo lättare, och ingen ska få mig att ändra på MIG!

Bravo mig - jag måste börja med mig själv - älska mig själv! Lång bit kvar - ett steg i taget. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar